Public Relations PR

Doslova můžeme pojem public relations (dále též PR) přeložit jako veřejné vztahy či
vztahy s veřejností. PR však neznamená pouze práci s veřejností, ale jde především o
dobré jméno, reputaci, věrohodnost organizace, což tvoří přirozenou základnu pro to, 13
aby ji okolí uznávalo. PR lze chápat jako soubor prostředků k tomu, aby daná
organizace mohla smysluplně existovat a účinně pracovat. PR představuje řízení
komunikace, a to jak navenek, tak uvnitř organizace.
Prvopočátky ovlivňování veřejného mínění můžeme nalézt již ve starověku, kde
se užívalo úsloví  „Vox populi, vox dei – Hlas lidu je hlasem božím.“  Počátky
současného public relations jako komunikační aktivity směřující k ovlivnění mínění lze
datovat do období druhé poloviny 19. a počátku 20. století, kdy bylo v USA a Evropě
zavedeno všeobecné volební právo. (Ftorek, 2009) Za velmi názorné vymezení PR,
prostřednictvím konkrétního příkladu, považuji podání P. Bowmana a N. Ellise (1969),
kteří uvádí: „Jestli-že vám řeknu, že jsem hezký a vzrušující, je to reklama. Jestli-že vám
někdo jiný řekne, že jsem hezký a vzrušující, je to propagace. Jestli-že přijdete a řeknete
mi, že jste slyšela, že jsem hezký a vzrušující – tak to je public relations.“ (cit. dle Foret,
1999, s. 82)

Related Post

Media relations Media relations je možné, jako jednu z forem public relations, přirovnat k souboru opatření, které mají za cíl, díky udržování dobrých vztahů s médii,...
Let balonem je událost, kterou musíte zažít Let balonem je událost, kterou musíte zažít Fascinovaly vás vždy balony a to, jak se v nich může létat? Chtěli byste si to někdy zkusit, ale nevíte, c...
Komunikační strategie Komunikace mezi občany a veřejnou správou, ale i komunikace mezi orgány veřejné správy navzájem v podstatě probíhá ve dvou rovinách – rovina povinné k...
PUBLIC RELATIONS PR http://svet-zeny.cz/ S narůstající konkurencí musí podniky stále více a intenzivněji bojovat o své zákazníky a odlišit své produkty a služby od ostatn...
Mohlo by vás zajímat -  Public Management