Proč PR ?

Public relations (PR) jsou techniky, prostřednictvím kterých firma buduje vztah s veřejností.
 
PR je marketingovým nástrojem, jehož úkolem je vylepšovat obraz firmy včetně jejích produktů a služeb v očích všech zainteresovaných – tedy všech, kteří přicházejí do styku s firmou (zákazníci, obchodní partneři, dodavatelé, zaměstnanci, rodiny zaměstnanců, obyvatelé v okolí apod.).
Mezi základní úlohy PR patří zlepšování dobré image firmy, doplňování reklamních a marketingových aktivit a tím podpora prodeje, zlepšování reputace firmy i managementu, odvracení útoků na firmu, zvyšování motivace zaměstnanců a působení na státní správu.
Přestože reklama i PR působí na širokou veřejnost, rozdíly jsou na první pohled patrné. Úkolem reklamy jsou krátkodobé cíle – zejména prodej konkrétního zboží či služby (reklama působí jednostranně). PR se soustředí na dlouhodobé cíle jako je image, komunikace a vztahy s cílovými skupinami (PR působí oboustranně).
Mezi základní nástroje PR patří především tiskové zprávy, články, tiskové konference, ale také firemní akce, meetingy, newslettery, kde se referuje o úspěších a dění ve firmě atd.
PR není cesta k rychlému bohatství, ale dlouhodobý systematický proces, který je více užitečný než výdělečný.
Pro úspěšné řešení PR jsou důležité dobré vztahy s novináři a schopnost komunikovat s médii, a to i v situacích pro firmu nepříznivých.
Řešení PR na požadované úrovni je pro mnohé firmy svépomocí nereálné. Zejména středním a menším firmám se vyplatí spolupráce s profesionální PR agenturou. Mezi zkušené agentury, které poskytují komplexní marketingové služby včetně PR patří společnost ANERI s.r.o. z Liberce.
 
marketing

Related Post

Let balonem je událost, kterou musíte zažít Let balonem je událost, kterou musíte zažít Fascinovaly vás vždy balony a to, jak se v nich může létat? Chtěli byste si to někdy zkusit, ale nevíte, c...
Marketingový plán snižuje náklady na marketing a z... Marketing tvoří základ úspěšného podnikání. Předpokladem úspěchu v tržní ekonomice je zvolení správné cesty ke spokojenému zákazníkovi.   Tak jak...
Proč Facebook reklama? Facebook má stále rostoucí počet uživatelů, kteří se mohou stát zákazníky. Fcebook navíc umožňuje budování pozitivního obrazu o firmě a nabízené služb...
Komunikace a její teorie Komunikace patří mezi nejužívanější slova dvacátého století a setkáváme se s ní v různých oblastech lidského života, v různých společenských situacích...
Mohlo by vás zajímat -  Nástroje PR Public Relations