Proč PR ?

Public relations (PR) jsou techniky, prostřednictvím kterých firma buduje vztah s veřejností.
 
PR je marketingovým nástrojem, jehož úkolem je vylepšovat obraz firmy včetně jejích produktů a služeb v očích všech zainteresovaných – tedy všech, kteří přicházejí do styku s firmou (zákazníci, obchodní partneři, dodavatelé, zaměstnanci, rodiny zaměstnanců, obyvatelé v okolí apod.).
Mezi základní úlohy PR patří zlepšování dobré image firmy, doplňování reklamních a marketingových aktivit a tím podpora prodeje, zlepšování reputace firmy i managementu, odvracení útoků na firmu, zvyšování motivace zaměstnanců a působení na státní správu.
Přestože reklama i PR působí na širokou veřejnost, rozdíly jsou na první pohled patrné. Úkolem reklamy jsou krátkodobé cíle – zejména prodej konkrétního zboží či služby (reklama působí jednostranně). PR se soustředí na dlouhodobé cíle jako je image, komunikace a vztahy s cílovými skupinami (PR působí oboustranně).
Mezi základní nástroje PR patří především tiskové zprávy, články, tiskové konference, ale také firemní akce, meetingy, newslettery, kde se referuje o úspěších a dění ve firmě atd.
PR není cesta k rychlému bohatství, ale dlouhodobý systematický proces, který je více užitečný než výdělečný.
Pro úspěšné řešení PR jsou důležité dobré vztahy s novináři a schopnost komunikovat s médii, a to i v situacích pro firmu nepříznivých.
Řešení PR na požadované úrovni je pro mnohé firmy svépomocí nereálné. Zejména středním a menším firmám se vyplatí spolupráce s profesionální PR agenturou. Mezi zkušené agentury, které poskytují komplexní marketingové služby včetně PR patří společnost ANERI s.r.o. z Liberce.
 
marketing

Related Post

Public Relations PR Doslova můžeme pojem public relations (dále též PR) přeložit jako veřejné vztahy či vztahy s veřejností. PR však neznamená pouze práci s veřejností, a...
Direct mailing stále patří mezi nejefektivnější ma... Direct mailing je adresná distribuce marketingových informací konkrétním osobám ve firmě prostřednictvím tištěných zásilek.   Jednou z předností ...
Charakteristika osobnostních typů – Sangvini... Sangvinik Kladné stránky Sangvinik miluje společnost. Je citový a okázalý, dokáže přeměnit každou práci v legraci. Nachází v životě spoustu vzrušení a...
AKTUALITY aktualitycz.cz Potřebujete-li svůj komerční nebo soukromý objekt vybavit kamerami nejrůznějšího provedení, může vám být nápomocen internetový obchod c...
Mohlo by vás zajímat -  Direct mailing stále patří mezi nejefektivnější marketingové aktivity