Mystery shopping odhaluje realitu

Mystery shopping (neboli fiktivní nákup) je metoda průzkumu trhu, jenž umožňuje odhalit realitu zákaznického servisu zejména v maloobchodě.
 
Mystery shopping je možné provádět jak u vlastní prodejny, tak i u prodejen konkurenčních firem za účelem zjištění kvality služeb a přístupu a schopnostech prodávajících. Formu tohoto průzkumu provádí mystery shopper – fiktivní nakupující.
Pokud mystery shopper provádí průzkum osobní návštěvou formou běžného nákupu, požaduje i atypické úkony, tak aby co nejpodrobněji otestoval znalosti a dovednosti prodávajících a jejich přístup k zákazníkovi.
Základními body výzkumu při mystery shoppingu bývá profesionalita personálu, první dojem, jak se zákazník cítí, poskytované služby a způsob řešení nestandardních situací. Základní prvky, na které se fiktivní nakupující zaměřuje, je: jak dlouho trvá, než si zákazníka někdo všimne, způsob pozdravu, otázky prodavače, aby mohl doporučit vhodný produkt, prodejní argumenty, odborné znalosti, způsob předvedení zboží, doporučení dalších produktů. Hodnocen je také vzhled, čistota a uspořádání prodejny, firemní oblečení prodávajících a jejich označení jmenovkou. Při svém průzkumu mystery shopper ověřuje i profesionalitu prodávajících při vyřizování reklamace, možnost doručení zboží, termín dodání apod.
Profesionálně provedený mystery shopping odhalí reálné informace, které je nemožné získat jinými metodami. Osobní jednání může být doplněno dalšími způsoby komunikace – např. telefonickým kontaktem (mystery calling) nebo e-mailovým kontaktem (mystery mailing).
Pokud máte zájem ověřit schopnosti svých zaměstnanců – prodávajících, odhalit jejich případné chyby v komunikaci a v poskytování informací a služeb zákazníkům, využijte služeb profesionální firmy zajišťující mystery shopping – společnosti ANERI s.r.o. z Liberce.
Firma ANERI pro vás zajistí kompletní průzkum a zpracuje závěrečnou analýzu. Samotnou analýzou práce však nemusí končit. Společnost ANERI je připravena poskytnout lektory a kouče, kteří pomohou prodávajícím zefektivnit práci a zlepšit prodejní výsledky.
http://morava24.cz
http://www.aneri.cz/cs/aktualne/
http://www.aneri.cz/cs/aktualne/mystery-shopping-odhaluje-realitu/

Mohlo by vás zajímat -  Marketingový plán snižuje náklady na marketing a zvyšuje jeho efektivnost

Related Post

Proč Facebook reklama? Facebook má stále rostoucí počet uživatelů, kteří se mohou stát zákazníky. Fcebook navíc umožňuje budování pozitivního obrazu o firmě a nabízené služb...
Marketingový průzkum Marketingový průzkum poskytuje informace o situaci na trhu – zejména o zákaznících či o konkurenci. Jedná se o základní informace pomáhající marketing...
Nebojte se prezentovat svoji firmu na výstavách a ... Účast na veletrhu či výstavě je jedním z nenahraditelných reklamních sdělení. Pouze na výstavě může potenciální zákazník vnímat nabízený produkt všemi...
Proč PR ? Public relations (PR) jsou techniky, prostřednictvím kterých firma buduje vztah s veřejností.   PR je marketingovým nástrojem, jehož úkolem je vy...