Media relations

Media relations je možné, jako jednu z forem public relations, přirovnat k souboru opatření, které mají za cíl, díky udržování dobrých vztahů s médii, vytvoření pozitivní publicity podniku v médiích. Media relations také rozhodně nejsou zanedbatelnou částí celého public relations podniku, jelikož dle některých autorů se jedná o významnou část PR a mohou zahrnovat až 80% celkových aktivit v rámci PR. Pokud se podíváme na zařazení PR do podnikového řízení ještě hlouběji, jsou public relations součástí marketingového komunikačního mixu podniku, jednoho z marketingových 4P, které tvoří product, price, place a promotion, kam se řadí i PR. A je to právě marketingová komunikace, která se svými prvky, mezi nimiž je také právě PR, přispívá k dosažení stanovených marketingových cílů podniku. Začínají se také objevovat názory, že prostředkem k ovlivnění nákupního chování spotřebitelů a tím pádem k naplnění marketingových cílů podniku se v čase mohou stát právě public relations a jejich forma media relations.
Lidé totiž ve velkém přestávají věřit reklamě, jelikož je zaplacená a začínají spíše věřit sdělením, která jsou zprostředkována třetí stranou, v tomto případě médii. Z toho důvodu by si podniky měly uvědomit, že síla media relations stoupá a že je v ní velký potenciál. Teoretickým východiskem k identifikaci tohoto přístupu budou Grunigovy 4 modely PR, které se vyznačují jistými charakteristikami. Právě tyto charakteristiky budou pomocí analýzy media relations v podniku zkoumány a po jejich zjištění bude identifikován přístup k vedení media relations dle jednoho ze 4 zmíněných modelů. Následně bude provedeno doporučení k dalšímu vedení media relations v podniku. Cíle práce bude dosaženo pomocí zodpovězení formulovaných výzkumných otázek na základě rozhovoru se specialistkou komunikace podniku, analýzy interních materiálů podniku, mediální analýzy provedené nástrojem Anopress IT a analýzy informací získaných z oficiálních internetových stránek podniku.

Mohlo by vás zajímat -  Komunikační problémy a strategie jejich odstraňování

Related Post

Půjčky ihned bez poplatků vystava obrazu bez poplatků Tušíte, co znamenají nebankovní vystava obrazu bez poplatků? Nebankovní půjčky ihned bez poplatků znamenají, že před ani p...
Nástroje PR Public Relations PR Public Relations je koncept, který k dosažení svých cílů používá soubor nástrojů, které se snaží o modernizaci procesů ve veřejné správě. Tyto nást...
Let balonem je událost, kterou musíte zažít Let balonem je událost, kterou musíte zažít Fascinovaly vás vždy balony a to, jak se v nich může létat? Chtěli byste si to někdy zkusit, ale nevíte, c...
Komunikace a její teorie Komunikace patří mezi nejužívanější slova dvacátého století a setkáváme se s ní v různých oblastech lidského života, v různých společenských situacích...